Malota school en eerste dagen in de kliniek - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Noël Selow - WaarBenJij.nu Malota school en eerste dagen in de kliniek - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Noël Selow - WaarBenJij.nu

Malota school en eerste dagen in de kliniek

Blijf op de hoogte en volg Noël

11 Juli 2014 | Zambia, Livingstone

Op dinsdag zijn we naar een schooltje geweest. Dit stond in een erg arme wijk. Ik schrok hier best wel erg van. Ik was namelijk nog helemaal niet in de arme wijken hier geweest. Hier zag je ook echt de kindjes met een hele bolle buik en met allemaal gaten in hun kleren, geen schoenen aan, maar allemaal een lach van oor tot oor. Op deze school gingen ze dansen voor ons en spelletjes doen. Wat kunnen ze hier allemaal goed dansen! Misschien nog wel even goed als jij Quinty :p. Ook wij moesten mee dansen, helaas ben ik hier niet zo'n ster in maar het was wel lachen. Op woensdag was mijn eerste dag in de kliniek. Dit was echt een chaos. Er waren wel 200 mensen die allemaal om 08:00 uur binnen kwamen. Niets gaat hier op afspraak en er zijn natuurlijk ook geen computers om patiënten te registreren. Dus alles gaat in boekjes. En die boekjes liggen ook overal en nergens. Ik heb deze eerste dag vooral patiënten geregistreerd. Vandaag was ook de eerste dag dat ik helemaal alleen thuis was. Mijn gastgezin is namelijk weg tot en met zondag. Ik moet dus alleen koken en wassen. 's Avonds gingen we met alle vrijwilligers voetbal kijken in het vrijwilligershuis. Beetje jammer dat ze verloren. Donderdag was de tweede dag in de kliniek vandaag heb ik vooral patiënten gewogen, bloeddruk opgemeten en de temperatuur gemeten. Ik merk dat ik nog steeds heel erg moet wennen en dat ik thuis heel erg mis. Hoop dat dat gevoel snel een beetje weg gaat en ik echt kan gaan genieten hier. Vrijdag was echt een top dag in de kliniek. Vrijdag is baby dag. Dus al de baby's worden gewogen en worden gevaccineerd. En ik mocht ook de injecties zetten bij de babytjes. Ook mocht ik kijken bij de besnijdenis van een man. Heel raar dit. Het gebeurt gewoon in een kantoor waar iedereen in en uit loopt. Wel heel vet om een keer te zien. Gelukkig voel ik me vandaag al een stuk beter ! Vanavond lekker op stap :) en zondag naar de Victoria Falls !!!

  • 11 Juli 2014 - 17:55

    Susan:

    hee Noelleke,

    Heimwee hoort er bij meid, komt goed schatje.

    xx
    Susan

  • 11 Juli 2014 - 18:09

    Monique:

    Hey Noël,

    Wat een indrukken en avonturen al voor de eerste week. Zo gaat de tijd snel en voor je het weet zijn de weken om. Ga maar echt genieten! We zijn benieuwd naar de foto's, helaas zijn ze niet doorgekomen. Heb bij jullie mam er wel al een aantal gezien, wat een guitige koppies allemaal. Heel veel plezier dit weekend! Groetjes van ons allen. XXX

  • 12 Juli 2014 - 10:47

    Bernice:

    Lieve Nöel,

    Wat een belevenissen in de eerste week al! En wat gaaf dat je ook een kans krijgt om wat meer van het land te kunnen zien.

    Geloof me met die heimwee komt het allemaal goed. Natuurlijk blijf je thuis missen maar je bent dadelijk zo bezig met leven daar dus heb je niet meer zoveel tijd om erover na te denken.

    Heel veel plezier nog!

    Dikke kus Bernice

  • 12 Juli 2014 - 20:36

    Quinty:

    hee grote zus,

    ik ben blij dat je zoveel kan doen daar en dat je gelukkig niet meer zoveel heimwee hebt.
    ik ben nu heel benieuwd hoe die kinderen dansen daar en hoe het er bij jou uit zag dat dansen hahaah!
    wij missen jou hier heel erg, maar we gaan zeker nog vaker skypen :D.
    geniet nog van je weken want ze gaan snel voorbij nu. ik ben benieuwd naar al je foto's.
    veel plezier morgen bij victoria falls.

    kusjes en knuffels

    Quinty

  • 13 Juli 2014 - 23:19

    Mama:

    tussen al het klussen door, toch even vlug lezen hoe het met je gaat,

    gelukkig al wat beter en heb je een druk schema.....zodat de dagen voorbij vliegen,

    vergeet daarom niet te genieten meid, neem alles goed op.....

    wat een belevenis en wat zou ik graag bij je zijn....

    tot gauw weer......dikke kus mama

  • 13 Juli 2014 - 23:24

    Mama:

    ps de foto's zijn niet doorgekomen, probeer zoveel mogelijk foto's te maken als het niet lukt om ze op de site te zetten dan hebben we nog wat tegoed voor thuis want we zijn heel benieuwd.......doei doei....

    fijne werkweek weer.....

  • 15 Juli 2014 - 22:02

    Ome Hans, Tante Caroline, Marnick En Medy:

    Hoi Noel,

    Wat een mooie ervaringen en heel veel succes met het opdoen van alle indrukken.
    Al deze belevenissen neem je lekker mee en we horen later graag hoe je het allemaal hebt ervaren.

    We blijven je uiteraard volgen en have fun!

    groetjes van Hans, Caroline Marnick en Medy xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Noël

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 7018

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Zambia

Landen bezocht: